Przyszłość Brand24 – jak zamieniamy dane we wnioski?

Bardzo często dostajemy od klientów pytania: Czy 918 wzmianek na temat mojej marki to dużo, czy mało? Czy 34 pozytywy i 13 negatywów w zeszłym tygodniu to dobre proporcje jak na markę z naszej branży?

Tego typu pytania podpowiedziały nam zupełnie nowy etap w rozwoju Brand24. Transformację z narzędzia dającego dane, w narzędzie które daje wnioski (a w przyszłości także rekomendacje).

Aktualnie posiadamy 22 miliardy wzmianek na temat dziesiątek tysięcy marek z całego Świata. Gigantyczna skarbnica wiedzy o markach. Mamy zatem unikalną pozycję, żeby oferować porównania marek i oferować gotowe wnioski.

Wprowadzeniem do tego nowego etapu rozwoju są dwie metryki: Presence Score i Reputation Score. Pierwsza opisuje popularność Twojej marki, ta druga jej reputację. Obie metryki zderzają Twój wynik z rynkowymi benchmarkami dając bezcenny kontekst.

Dzięki nowym metrykom, marki mogą bardzo szybko analizować jak zmieniała się w czasie popularność, czy ich reputacja w Sieci. W tym przykładzie pokazane jak w ostatnich miesiącach wzmacniała się reputacja marki HBO GO.

Przez ostatnie 10 lat udało nam się dołączyć do grona światowych liderów w dostarczaniu danych na temat marek. W kolejnych latach staniemy się światowym liderem w ROZUMIENIU danych związanych z markami i dostarczaniu na ich podstawie wniosków. To nie jedyny, ale jeden z najważniejszych kierunków rozwoju całej firmy. Na sam projekt wykorzystania sztucznej inteligencji do rozumienia kontekstu dyskusji o markach wydamy w kolejnych latach ponad 6.4 mln zł.

Pamiętam, że kiedy 10 lat temu startowaliśmy z Brand24, chcieliśmy jedynie rozwiązać problem monitoringu mediów odrobinę lepiej od konkurencji. Apetyt urósł jednak w miarę jedzenia, bo dziś tworzymy coś, czego Świat jeszcze nie widział.


Michał Sadowski

Top Parówa w Brand24 narzędziu monitoringu mediów, z którego korzysta 3000+ klientów z 110 krajów. Mentor w Founder Institute i Startup Weekend.