02/03/2020

8 narzędzi, które pozwolą Ci rozwinąć Twój biznes

Prowadzenie biznesu jest zawsze pełne wyzwań – pamiętaj jednak, że na rynku jest wiele narzędzi (często bezpłatnych) dzięki którym łatwiej podołasz tym wyzwaniom. Ilość produktów dostępna na rynku jest ogromna i znalezienie tych właściwych może stanowić pewien kłopot. Aby ułatwić Wam wybór odpowiednich narzędzi przygotowałem moją listę produktów, które okazały się przydatne w prowadzeniu mojego biznesu.

  1. Hunter.io 
    To narzędzie, które pozwala na znalezienie pojedynczych osób wewnątrz danej firmy. Jeśli wpiszesz nazwę firmy możesz zobaczyć, że od razu zbierane są informacje z całej sieci i widzisz maile do poszczególnych osób w firmie. Pozwoli to Wam znaleźć ludzi odpowiedzialnych za dany dział w firmie, a co za tym idzie Twoja komunikacja będzie bardziej spersonalizowana – napiszesz do konkretnej osoby a nie do firmy.  Inne narzędzie tego typu to clearbit.com. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się więcej o ludziach którzy do Ciebie piszą czy rejestrują się w Twoim produkcie i na  podstawie tego możesz znacznie bardziej spersonalizować swoją komunikację.

  2. Storm-up (crunchbase)
    Narzędzie, które pozwala na edytowanie istniejącej strony. Po zaimplementowaniu krótkiego kodu Java możesz rozpocząć edycję z poziomu dowolnej przeglądarki. Jeśli używasz CMS jest to bardzo proste, natomiast jeśli Twoja strona nie jest oparta na CMS a HTML, dzięki osadzeniu pluginu Strom-up możesz edytować ją w locie.

  3. Fullstory.com
    Niesamowite narzędzie analityczne. Oferuje Ci możliwość śledzenia całego ruchu na Twojej stronie, a także tworzenia lejków które ujawniają słabości na niej występujące. Pozwala także na nagrywanie wszystkich sesji, dzięki czemu możesz zobaczyć co klient robi na stronie – jakbyś siedział obok niego i nagrywał jego ekran. Jest to świetne narzędzie, jednak drogie – więc nie idealne.

  4. Biteable.com
    Na stronie możemy przeczytać, że jest to najprostsze na świecie narzędzie do tworzenia wideo. Bardzo fajny produkt dla Content Managerów. Jeśli chcesz stworzyć wideo pokazujące Twój produkt albo nowe funkcje, będzie to banalnie proste z tym narzędziem. Przeciągnij, upuść, kliknij – aby stworzyć wideo oparte na Twoim tekście czy materiałach. Jest kilka produktów podobnych do biteable np. Lumen5 czy  slide.ly/promo, które także oferuje możliwość stworzenia naprawdę zachwycających wideo, na podstawie tekstu i stockowych materiałów.

  5. Useproof.com
    Produkt, który umożliwia Ci użycie społecznego dowodu słuszności. Teoria mówi, że klienci wolą używać produktów, które są używane przez innych ludzi – są przez nich sprawdzone i ocenione. Chcemy być częścią większej społeczności.  Kiedy ja wybieram produkty dla siebie czy Brand24, zwykle wybieram te, które są żywe i mają silne społeczności klientów. Dzięki temu, mogę uczyć się tych produktów także od innych użytkowników czy znajomych, którzy też używają tego narzędzia, a  nie tylko od samej firmy. Chcę także poczuć, że nie jestem odosobniony w używaniu tego produktu. Społeczny dowód słuszności jest bardzo silnym pojęciem – z pewnością widzieliście w jaki sposób jest on wykorzystywany na takich stronach jak np. booking.com. Przeglądając oferty możecie zobaczyć mały pop-up mówiący, że w danej chwili inni ludzie także oglądają tą ofertę czy też  informację o tym, że jest to ostatni wolny pokój tego typu. Buduje to także poczucie ponaglenia, które również bardzo wpływa na konwersję na Twojej stronie. Useproof pozwoli Ci na użycie społecznego dowodu słuszności poprzez pokazywanie tych pop-upów, które pozwolą Twoim klientom poczuć się częścią większej społeczności. Narzędzie jest bardzo proste w implementacji  – Java skrypt. Z racji tego, że bardzo lubię promować polskie produkty muszę wspomnieć także o polskim narzędziu tego typu – Proofly.io. Na chwilę obecną operują tylko w Polsce ale mam nadzieję, że niebawem wystartują z globalną wersją i na rynku będzie więcej konkurencji dla Useproof.

  6. Draftsend
    Pomaga on w tworzeniu i dzieleniu się interaktywnymi prezentacjami w PDF z Twoim głosem. Możesz tworzyć prezentacje czy dema produktu dla swoich klientów. 

  7. Droplr.com
    Produkt także służy do tworzenia prezentacji oraz komunikacji. Jest to narzędzie, które także pozwala dzielić się ekranem ze współpracownikami czy klientami. Pozwala zostawiać wskazówki oraz nagrywać głos by lepiej wytłumaczyć co masz na myśli. Jest bardzo przydatny dla product teamów oraz gdy tworzysz prezentacje dla swoich klientów.

  8. Rebrandly.com
    Jest dość podobny do bitly.com ale potrafi przekształcić Twoją własną domenę w skrócony link, który będzie nas odnosił do różnych części internetu czy części naszej strony. Linki te będą miały sens dzięki wstawieniu słów kluczowych w sam link – dzięki temu ludzie będą wiedzieli, gdzie prowadzi dany link. Całkiem przydatne dla marketingu, czy na potrzeby SEO. Narzędzie jest całkiem proste w implementacji.

Tak jak wspomniałem wyżej, wszystkie z wymienionych narzędzie okazały się pomocne w prowadzeniu mojego biznesu. Mam nadzieję, że moje rekomendacje okażą się dla Was przydatne i wprowadzając je u siebie jeszcze bardziej usprawnicie swój biznes. Jeśli natomiast znacie inne narzędzia warte uwagi, podzielcie się tym na Twitterze, Linkedinie czi innych kanałach w mediach społecznościowych.


Michał Sadowski

Top Parówa w Brand24 narzędziu monitoringu mediów, z którego korzysta 3000+ klientów z 110 krajów. Mentor w Founder Institute i Startup Weekend.