5 narzędzi, które pomogą rozwiązać wiele problemów jakie pojawiają się w prowadzeniu biznesu

Prowadząc biznes musimy mieć świadomość, że nie zawsze wszystko będzie szło po naszej myśli – to naturalne, że nawet na w najlepiej zarządzanej firmie prędzej czy później pojawią się problemy. Najważniejsze jest by je dostrzegać i szukać rozwiązań.

Na rynku jest wiele narzędzi, które będą bardzo pomocne przy rozwiązywaniu problemów jakie pojawiają się w toku prowadzenia i rozwijania biznesu.

Poniżej przedstawiam Wam 5 narzędzi, którymi posiłkowałem się rozwijając swój biznes i które wielokrotnie pomagały rozwiązywać napotkane problemy.

  1. LiveSession.
    To coś jakby połączenie Hotjar z Heap Analytics. To bardzo fajny sposób na sprawdzenie co użytkownicy robią na Twojej stronie, zobaczenia ich zachowania na stronie i samej sesji – jakbyś siedział za ich plecami. Strona ma bardzo fajny design oraz sporo dodatkowych funkcjonalności takich jak alerty, “wściekłe kliknięcia” co daje sporo okazji do działania. 

  2. Prodsight.
    Narzędzie zbiera opinie klientów, które zbieramy za pomocą Intercom, Zendesk czy innej platformy automatyzacji marketingu i zmienia je w spis życzeń klientów. Robi to, aby te opinie miały jakąś postać i aby dało się je policzyć. Wszystkie opinie są analizowane pod względem sentymentu. W mojej ocenie to narzędzie, które może się przydać nie tylko dla zespołu Customer Success, ale także dla zespołu produktowego, żeby ocenić jak dobry jest produkt.

  3. Clearbit.
    To narzędzie gdzie wpisujesz email i na jego podstawie uzupełniane są dane. My poszukujemy takich danych – branża, czyli czym się zajmuje dana firma, jej wielkość, tytuł w firmie. Wadą tego narzędzia jest cena – jest to drogie narzędzie, oraz fakt, że nie mają danych na wszystkich. Natomiast jeśli mają jakieś dane to możemy mieć pewność, że będą to dane dobrej jakości na temat tagów branżowych, przychodów, wielkości firmy, adresy social media. 
  4. Leadworx.
    To narzędzie, które daje informacje o odwiedzających stronę, a nie o zarejestrowanych.   Czyli nie używa maila, zbiera informacje o odwiedzających i zmienia ich w leady. Mogę tylko podejrzewać, że działa w oparciu o śledzenie ciasteczek. 
  5. MadKudu.
    To narzędzie, które zbiera Twoje dane i ocenia je za Ciebie. Są w stanie ocenić nie tylko te bardzo podstawowe dane np. rodzaj firmy, mail czy branża. Następnie używając analiz prognoztycznych z innych firm z którymi współpracują. Na koniec oceniają Twoje leady. My robiliśmy coś takiego – ocenialiśmy leady z doskoku przez ostanie kilka lat. Teraz jako firma, jesteśmy w momencie gdzie chcemy to ulepszyć, żeby było bardziej przewidywalne.

Jeśli chcielibyście podzielić się narzędziami, które w waszym przypadku okazały się pomocne to zapraszam – możecie to zrobić na Twitterze, Linkedinie czy na innych kanałach w social media.


Michał Sadowski

Top Parówa w Brand24 narzędziu monitoringu mediów, z którego korzysta 3000+ klientów z 110 krajów. Mentor w Founder Institute i Startup Weekend.